Agata Goraus, Artur Guła – User Story Mapping

To co chcemy osiągnąć budując nowe aplikacje, lub wprowadzając zmiany to dostarczenie wartości. Dostarczenie wartości użytkownikowi końcowemu, inwestorowi i nam samym.
Wartość tkwi w rozwiązywaniu bardzo konkretnych problemów użytkownika czy inwestora, które czasami kryją się za stertą wymagań czy pomysłów na „genianle feature’y”
Nie będziemy mówić Wam jak pisać User Story, nie będziemy mówić Wam z czego składa się dokumentacja, jak rysować diagramy i jakie kroki są jedyne, poprawne i niezbędne do osiągnięcia sukcesu w Waszej pracy jako Analityk Biznesowy, Product Owner czy Product Manager.
Podzielimy się z Wami bardzo praktyczną i przetestowaną przez Nas na wielu projektach metodą warsztatową, która pomaga odkrywać sedno problemów, pomaga spojrzeć na wymagania i pomysły z szerszej perspektywy, oraz pomaga dobrać wymagane zmiany czy funkcjonalności, tak aby mniej znaczyło więcej.
Podczas warsztatów odpowiemy na pytanie: jak planować wartościowe zmiany? Jak analizować wymagania klienta, aby planowana zmiana dostarczyła największą możliwą wartość przy optymalnym czasie poświęconym na jej dostarczanie.
Nasze spotkanie zaczniemy od poznania Twoich wyzwań oraz problemów związanych ze zbieraniem wymagań i przygotowywaniem historyjek użytkowników, tak aby w trakcie warsztatu spróbować poszukać dla nich konkretnych rozwiązań.
Następnie wprowadzimy Cię w temat User Story Mapping odpowiadając na tak ważne pytania jak: dlaczego warto stosować to podejście i jak w ogóle zacząć?
W dalszej części będziemy pracować w małych grupach, budując krok po kroku mapy historyjek użytkowników, oczywiście przy wsparciu prowadzących.
Na koniec porównamy wyniki prac, omówimy wnioski i opowiemy Wam jeszcze o kilku możliwych zastosowaniach i rozszerzeniach tej techniki. Dowiesz się też skąd czerpać wiedzę i jak rozwijać umiejętności z zakresu User Story Mapping.
W wersji analitycznej plan wygląda następująco:
  1. Ustalenie kwestii organizacyjnych, zapoznanie się.
  2. Twoje obecne trudności w mapowaniu historyjek użytkowników.
  3. User Story Mapping-  dlaczego i jak zacząć?
  4. Praca w grupach (inkrementacyjnie).
  5. Porównanie wyników pomiędzy grupami.
  6. Podsumowanie i dyskusja – Twoje wnioski i przemyślenia.
  7. Co dalej? Czyli jak być coraz lepszym w mapowaniu historyjek użytkowników?

Data

15 Kwi 2021

Czas

9:00 am - 1:00 pm
Kategoria

Możliwość komentowania jest wyłączona.